Pohjois-Pohjanmaan kuntien edustajainkokous valitsi 21.8. Pohjois-Pohjanmaan maakuntavaltuuston kuluvalle kuntavaalikaudelle. Pohjois-Pohjanmaan liiton ylintä päätösvaltaa käyttävässä valtuustossa on 76 jäsentä, jotka ovat pohjoispohjalaisia kunnanvaltuutettuja.

Uudessa valtuustossa on 29 edustajaa Oulusta, 4 Raahesta, 3 Kempeleestä, 3 Kuusamosta ja 3 Ylivieskasta sekä pienemmistä kunnista kustakin yksi tai kaksi edustajaa. Paikkamäärät on laskettu Pohjois-Pohjanmaan kuntien asukaslukujen mukaan siten, että kunta saa valtuustoon jäsenen jokaista alkavaa 7000 asukastaan kohden. Kullekin jäsenelle valitaan henkilökohtainen varajäseneksi kunnanvaltuutettu samasta poliittisesta ryhmästä ja kunnasta kuin varsinainen jäsen. Tasa-arvolaki on huomioitu valinnoissa.

Kuntavaalien tuloksen perusteella Keskusta piti maakuntavaltuustossa suurimman puolueen aseman 31 paikalla. Loput paikat jakautuvat seuraavasti: Vasemmisto 11, Kokoomus 10, SDP 9, Vihreät 7, Perussuomalaiset 7 paikkaa sekä Kristillisdemokraatit 1 paikka.

Vihreät maakuntavaltuutetut

Varsinainen jäsen                                    Varajäsen

OULU   Henna Määttä                                   Paula Himanen

OULU   Esa Aalto                                         Janne Hakkarainen

OULU   Jenni Pitko                                       Jaana Isohätälä

OULU   Latekoe Lawson Hellu                       Heikki Kontturi

KUUSAMO   Marjo Kämäräinen                     Vuokko Käsmä

YLIVIESKA   Iina Matikainen                        Timo Ahvenainen

PUDASJÄRVI   Kari Tykkyläinen                    Suvi Kipinä

Uusi maakuntavaltuusto järjestäytyy 2. lokakuuta ja valitsee 13 jäsenen maakuntahallituksen sekä tarkastuslautakunnan. Keskusta saa maakuntahallitukseen 6, vasemmisto ja kokoomus molemmat 2 jäsentä. Vihreät, perussuomalaiset ja sosialidemokraatit saavat kukin 1 jäsenen.