Oulun vaalipiirin Vihreät ry on nimennyt lisää ehdokkaita eduskuntavaaleihin 2019. Nimetyt ehdokkaat ovat Jaana Isohätälä Oulusta ja Timo Ahvenainen Ylivieskasta.

Oulun vaalipiirin vihreät nimeää kevään 2019 eduskuntavaaleihin täyden 18 ehdokkaan listan. Ehdokkaita on nyt nimetty 13, ja listaa täydennetään kuukausittain. Ehdokaslistaa tullaan täydentämään siten, että kaikki ehdokkaat on nimetty tammikuun 2019 loppuun mennessä. Tavoitteemme on saada eduskuntaan Oulun vaalipiiristä vähintään kaksi Vihreää kansanedustajaa. “Ehdokaslistallamme on vahvaa kokemusta, sekä uusia tuoreita kasvoja. Yhteistä heille kaikille on halu tehdä kunnianhimoista politiikkaa ilmastonmuutoksen torjumiseksi, edistää yhdenvertaisuutta, palauttaa resursseja koulutukseen ja torjua köyhyyttä. Minulla on luja usko siihen, että saamme tälle työlle vahvan mandaatin äänestäjiltä”, Lähde summaa.

Jaana Isohätälä, 30, on oululainen vihreä kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja Business Oulun johtokunnan puheenjohtaja. Isohätälä on äitiysvapaalla työstään Oulun yliopistolla, jossa tekee väitöstutkimusta oppimisen ja koulutusteknologian tutkimusyksikössä. Hän on myös mukana suvun perheyrityksen toiminnassa. Eduskunnassa hän haluaa edistää yrittäjyyden ja työnteon edellytyksiä, suomalaista koulutusta ja tutkimusta sekä ilmastonmuutoksen nopeaa torjuntaa.

Timo Ahvenainen, 32, on koulutukseltaan FM ja työskentelee historian, yhteiskuntaopin, uskonnon ja filosofian opettajana. Hän on Ylivieskan vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu ja sivistyslautakunnan jäsen. Ahvenainen haluaa rakentaa tulevaisuuteen suuntautuvaa, tasa-arvoista hyvinvointivaltiota, joka antaa sekä kaikille ihmisille että luonnolle mahdollisuuden selviytyä. Hän tahtoo vahvistaa suomalaista osaamista perumalla koulutusleikkaukset sekä ehkäistä lasten ja nuorten syrjäytymistä edistämällä ongelmiin puuttumista jo varhaisessa vaiheessa.

Oulun vaalipiirin Vihreät on Isohätälän ja Ahvenaisen lisäksi julkistanut jo aiemmin 11 ehdokasta:

Esa Aalto, Oulu
Mika Flöjt, Kuusamo
Satu Haapanen, Oulu
Latekoe Lawson Hellu, Oulu
Monika Kangas-Siira, Liminka
Silja Keränen, Kajaani
Paula Pohjanrinne, Kempele
Marjo Tapaninen, Oulu
Sofia Tervakangas, Oulu
Susa Vikeväkorva, Oulu
Antti Yrjölä, Oulu