Politiikka

Vihreät on olemassa turvatakseen ympäristön, ihmisten ja politiikan tulevaisuuden. Oulun vaalipiirissä, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, Vihreät edistävät toiminnallaan vihreitä arvoja: luonnon- ja ympäristönsuojelua, kestävää kehitystä, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta. Toimimme puolueen paikallisyhdistysten yhteistyöelimenä Oulun vaalipiirissä. Tuemme puolueen toimintaa ja lisätäksemme vihreän liikkeen kannatusta Oulun vaalipiirin alueella.

Pohjois-Pohjanmaan (Pohde) aluevaltuustossa istuu 5 ja Kainuun aluevaltuustossa 3 vihreää aluevaltuutettua varaedustajineen, joiden lisäksi hyvinvointialueiden erilaisissa poliittisissa elimissä vaikuttaa muita vihreäitä luottamushenkilöitä. Vihreät aluevaltuutetut ja muut luottamushenkilöt toimivat vaalikauden 2022–2025 aluevaaliohjelman tavoitteiden toteuttamiseksi.

Eduskunnassa vihreillä on 13 kansanedustajaa, joista vaalipiiristämme vihreitä edustaa toisen kauden kansanedustaja Jenni Pitko. Euroopan parlamentissa Vihreillä on kolme europarlamentaarikkoa: Alviina Alametsä, Heidi Hautala ja Ville Niinistö.

Vihreiden tavoitteista ja ohjelmista voit lukea lisää täältä.