Oulun vaalipiirin Vihreiden yhdistyksen kokous päätti torstaina 24.2. esityksestään vihreiden luottamuspaikolle Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella. “Ehdokkailtamme löytyy todella paljon intoa ja vahvaa osaamista eri aloilta. Tällä porukalla on upeaa lähteä tekemään osallistavaa ja vaikuttavaa politiikkaa, ja tulemme kehittämään luottamushenkilöiden ja muiden ehdolla olleiden yhteistyötä asioiden valmistelussa”, Oulun vaalipiirin Vihreiden puheenjohtaja Marjo Tapaninen kertoo.

Aluehallituksen varsinaiseksi jäseneksi valittiin Esa Aalto ja varajäseneksi Susa Vikeväkorva Oulusta. “Susan kanssa tulemme varmasti tekemään tiivistä yhteistyötä ja jakamaan vastuuta, koska molemmilla on tähän pestiin liittyvät omat vahvuutensa. Itse olen ollut mukana valmistelutyössä ja Susalla on hyvää kokemusta ja verkostoja hyvinvointilautakunnan puheenjohtajan tehtävän kautta” Esa Aalto summaa. “Otan uuden vastuutehtävän hyvin innokkaana ja motivoituneena vastaan”, Vikeväkorva kiteyttää.

Yhdyspintalautakunnan varapuheenjohtajaksi valittiin Mika Flöjt Kuusamosta (varajäsen Paula Himanen Oulusta). Tulevaisuuslautakunnan jäseneksi Emma Heikura Oulusta (varajäsen Pauli Väisänen Oulusta) ja turvallisuuslautakunnan jäseneksi Anu Niemi-Himanka Kalajoelta (varajäsen Tero Nevala Oulusta).

“Hyvinvointialueen toimintaa rakentaessa on hyvin tärkeää kuunnella eri tahoja. Yhdyspintalautakunnan yhtenä tehtävänä on huolehtia hyvinvointialueen hallinnon ja asukkaiden, kuntien, järjestöjen ja muiden sidosryhmien välisestä vuoropuhelusta. Tätä työtä on hienoa päästä tekemään lautakunnan varapuheenjohtajana ja yhteistyössä osaavan varajäseneni Paula Himasen kanssa”, Mika Flöjt kertoo. “Olen iloinen tästä tilaisuudesta edistää eri tahojen äänen kuulumista päätöksenteossa”, Himanen toteaa.

Alueellisiin neuvottelukuntiin nimettiin
Eteläisen alueellisen neuvottelukunnan varapuheenjohtaja Hanne Kokko Nivalasta ja varajäsen Hillevi Savikko Haapajärveltä.
Oulun alueellisen neuvottelukunnan jäsen Marjo Tapaninen Oulusta ja varajäsen Reetta Pirttikoski Oulusta
Oulunkaaren alueelliseen neuvottelukuntaan jäsen Heli-Hannele Haapaniemi ja varajäsen Eija Tikkanen Iistä
Lakeuden alueellinen neuvottelukunta jäsen Kari Tuhkanen Hailuodosta ja varajäsen Monika Kangas-Siira Limingasta.

Lisätiedot:
Marjo Tapaninen