Pohjois-Pohjanmaan Vihreä aluevaltuustoryhmä on järjestäytynyt loppukaudeksi. Ryhmän puheenjohtajaksi valittiin oululainen Emma Heikura ja varapuheenjohtajaksi kuusamolainen Mika Flöjt.

“On kunnia saada aluevaltuustoryhmän luottamus toimia ryhmän puheenjohtajana. Pohde on aloittanut uudistamisen rohkeasti ja tavoitteena loppukaudella on, ettei palveluiden pitkäjänteinen uudistuminen ja inhimillisyys jää säästöpaineen jalkoihin.” Emma Heikura kommentoi.

“Haluan omalta osaltani varmistaa alueen ihmisten aidot vaikuttamismahdollisuudet peruspalveluihin. Esimerkiksi järjestämissuunnitelman laatimisessa ihmisiä ja Pohteen henkilöstöä ei kuultu riittävästi, tässä täytyy parantaa. Hyvinvointialueiden alibudjetointi tuskin on laillista, jos ihmiset jäävät heitteille”, Mika Flöjt pohtii. “Jos säästöjä haetaan niin silloin pitää sitten säästää myös johdon ja päättäjien palkkioista. Ryhmän kanssa jalkaudumme alueelle kuulemaan ihmisten näkemyksiä Pohteen palveluista”, Flöjt lisää.

Emma Heikura
Vihreä aluevaltuustoryhmä