Vikeväkorva ehdolle EU-vaaleissa: “Haluan turvallisemman ja oikeudenmukaisemman Euroopan, jonka demokratiaa eivät populistit tai äärioikeisto horjuta.”

Vihreiden puoluehallitus nimesi 27.4. Susa Vikeväkorva ehdolle EU-vaaleissa. “Nämä vaalit ovat kohtalonkysymys; mihin suuntaan EU menee? Vahvistuuko kestävän politiikan tie niin ihmisten, luonnon, eläinten kuin talouden näkökulmasta? Olemmeko edelläkävijä vai voittavatko taantumukselliset voimat?” Vikeväkorva kysyy.

Vikeväkorva on 31-vuotias oululainen varakansanedustaja, toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja Pohteen aluevaltuutettu. Vaikuttamiskokemusta on kertynyt myös opiskeluajoilta Oulun yliopistosta. “Kun puoluesihteeri kysyi olenko käytettävissä, en voinut olla tarttumatta puolueen soturin viittaan. Haluan olla edistämässä kestävän politiikan tekemistä. Pidetään huolta, että meillä on tulevaisuudessa turvallisempi Eurooppa, jonka demokratiaa eivät populistit tai äärioikeisto horjuta. Eurooppa, joka on turvallinen ja oikeudenmukainen kaikille,” Vikeväkorva painottaa.

Hän ei aio pyytää lahjoituksia näissä vaaleissa, vaan toivoo sen sijaan mahdollisia lahjoituksia Lääkärit ilman rajoja tai Pelastakaa Lapset ry:lle.

Eurovaalien ennakkoäänestys kotimaassa 29.5.-4.6.2024.
Eurovaalien ennakkoäänestys ulkomailla 29.5.-1.6.2024.
Vaalipäivä 9.6.2024.

Europarlamenttivaaleissa Suomi on yhtenä vaalipiirinä. Tämä tarkoittaa, että vaalien ehdokkaat ovat ehdokkaina koko maassa ja äänestäjä voi äänestää ketä ehdokasta tahansa.

Lisätiedot:
Susa Vikeväkorva