Oulun vaalipiirin Vihreiden kevätkokous nimesi kainuulaisen Silja Keräsen ehdokkaakseen puolueen varapuheenjohtajaksi. Vihreiden puoluekokouksessa 10.-11.6. tehdään henkilövalintoja puolueen luottamustehtäviin.

Keränen on toiminut Vihreiden puoluevaltuuston puheenjohtajana neljä vuotta. Aiemmin hän on ollut puoluevaltuuston jäsen sekä vetänyt maatalouspoliittisen ohjelman valmistelun. Keränen on toiminut Maaseutu- ja erävihreiden puheenjohtajana ja ollut tekemässä niin poliittista ohjelmaa kuin puolueen strategiaakin.

Puolueen varapuheenjohtajana hän haluaa tehdä lujasti töitä sen eteen, että Vihreät on aidosti koko Suomen puolue. ”Meidän pitää pystyä puhuttelemaan erilaisia ihmisiä heidän elämäntilanteestaan ja asuinpaikastaan riippumatta. Koen, että voin osaltani merkittävästi edistää tätä tavoitetta.” Keränen toteaa.

Politiikan sisällöissä Keränen painottaa johtajuuden ottamista vihreän siirtymän aihepiirissä sekä talous- ja elinkeinopolitiikan kysymyksissä. Katse kääntyy etenkin maa- ja metsätaloussektorille. ”Maa- ja metsätaloudessa on vielä askelia otettavana, jotta toimialan saisi ekologisesti kestävälle pohjalle, elinkeinonäkökulmaa unohtamatta. Me vihreät voimme olla tässä suunnannäyttäjiä, kuten olemme energiantuotannon ja teollisuuden osalta olleet.”

Vihreille valitaan kolme varapuheenjohtajaa puoluekokouksessa 10.-11.6. Seinäjoella. Oulun vaalipiirin Vihreiden puheenjohtajan Eija Kotkavirran mielestä on erittäin tärkeää, että puolueen puheenjohtajistossa on ymmärrystä myös pohjoisen Suomen asioista: ”Keränen tuo puoluejohtoon pohjoissuomalaisen näkemyksen lisäksi vahvaa sisältöosaamista monelta politiikan sektorilta.”

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Silja Keränen